page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog
page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog page.tytul_blog
Jak budować markę osobistą na LinkedIn?



Jak budować markę osobistą na LinkedIn?

Serwis LinkedIn to najlepsze miejsce do tego, żeby dać poznać się rekruterom i rekruterkom. To także narzędzie do networkingu, budowania marki osobistej, sprzedawania czy dzielenia się wiedzą. Sprawdź, jak robić to wszystko profesjonalnie i skutecznie.

Dlaczego warto zainteresować się Social Selling Indexem?


Social Selling Index jest narzędziem służącym do mierzenia naszej aktywności w serwisie LinkedIn. Jeśli masz aktywny profil, klikając w ten link zobaczysz wartość swojego indexu. Wskaźnik określa potencjał sprzedażowy Twoich działań na LinkedIn, mierzy efekty działań i sprawdza, czy stosowana na portalu strategia jest dobra. Wzrasta, kiedy podejmujesz skuteczne działania, spada, kiedy przestajesz się angażować.

Na SSI składają się 4 filary, za każdy możesz uzyskać max. 25 punktów, a więc wartość całego indexu to 100 punktów:

1. Filar: Buduj profesjonalną markę osobistą – pokazuje, na ile Twój profil jest uzupełniony i zoptymalizowany, czy masz rekomendacje od innych osób, czy publikujesz wartościowe posty dla osób odwiedzających. Możesz dostać więcej punktów, jeśli wykorzystujesz różne formaty, dzielisz się swoją wiedzą, publikując np. artykuły w formie case studies.

2. Filar: Znajdź właściwe osoby – ocenia jakość Twoich kontaktów. Pamiętaj, że serwis daje wiele możliwości wyszukiwania osób, które są wartościowe dla Twojej branży lub tematów, którymi się zajmujesz. Posiadanie takich osób we własnej sieci może zwiększyć liczbę punktów. Korzystaj z opcji "Kto oglądał Twój profil", by odezwać się do osób, które zainteresował Twój profil.

3. Filar: Publikuj wartościowe treści – tutaj liczy się Twoja aktywność i zaangażowanie. Komentuj posty dotyczące Twojej branży, angażuj się w dyskusje pod wartościowymi postami, bądź aktywny/aktywna w grupach tematycznych. Używaj hasztagów, udostępniaj aktualne artykuły.

4. Filar: Buduj relacje – buduj swoją sieć, wysyłaj zaproszenia, utrzymuj kontakt z osobami ważnymi w Twojej branży, wchodź w interakcje z osobami, które masz w swoich kontaktach, doceniaj publikowane przez nich materiały. Pamiętaj także o odpisywaniu na komentarze i wiadomości. 

SSI pozwala też sprawdzić, jak Twój profil wygląda na tle Twojej branży (branżę wybiera się samodzielnie przy tworzeniu lub uzupełnianiu profilu na LinkedIn), a także w całej Twojej sieci kontaktów. Wiedząc, czy znajdujesz się w Top 1% czy Top 25% w porównaniu z kolegami i koleżankami oraz jaka jest średnia ich indexów, możesz znaleźć obszary do swojego rozwoju.

Obejrzyj video “Czym jest Social Selling Index i jak rozwijać swoją sieć kontaktów w LinkedIn

Praca z indexem może być ciekawym ćwiczeniem dla osoby, która chce świadomie budować swoją markę osobistą przy pomocy serwisu LinkedIn. Przestrzegam jednak przed nadmiernym przywiązywaniem się do swojej indexowej liczby – pamiętajmy, że to tylko narzędzie, które ma nam pomóc w budowaniu sieci kontaktów czy też zwiększaniu rozpoznawalności profilu, a nie liczba określająca naszą wartość jako ludzi.

Daj się zrekrutować

Kiedy najczęściej korzystamy z serwisu LinkedIn? Kiedy chcemy zmienić pracę, ponieważ to właśnie tam są stale aktywni i obecni pracownicy i pracowniczki działów HR, osoby zajmujące się rekrutacją, headhuntingiem, ale także osoby decyzyjne w firmach, organizacjach i instytucjach.

Warto wiedzieć, że rekruterzy i rekruterki posługują się słowami kluczami, które pomagają im w znalezieniu osób najbardziej pasujących do poszukiwanego akurat profilu. Dlatego też warto zadbać o obecność słów kluczowych dla naszej branży w swoim opisie, a także w udostępnianych postach czy artykułach. Kiedy sami/same szukamy pracy, mamy możliwość włączenia statusu „Open to work”, który poinformuje rekruterów/rekruterki, że jesteśmy gotowi/gotowee do rozmowy o zmianie.

Obejrzyj video “Jak stosować słowa kluczowe w opisie Twojego stanowiska w LinkedIn

Pamiętajmy też, że kontakt od osoby z firmy rekruterskiej jest normalnym kontaktem na LinkedIn, ten serwis powstał m.in. w tym celu, więc nieoczekiwane zaproszenie na rozmowę nie powinno nas dziwić nawet, jeśli nie planujemy zmian zawodowych. Każdy taki kontakt to również szansa na zdobycie nowych doświadczeń i informacji o naszej branży oraz sytuacji na rynku.

Nawiązuj kontakty

LinkedIn jest znakomitym narzędziem do networkingu. Począwszy od funkcji nawiązywania kontaktów w czasie jakiegoś wydarzenia czy konferencji – w aplikacji mobilnej działa funkcja „Znajdź w pobliżu”, która pozwoli nam od razu połączyć się z konkretną osobą, którą poznaliśmy/poznałyśmy na przerwie kawowej.

Podczas wielu konferencji zauważyłam też osoby, które odmawiały brania papierowych wizytówek, pytając o QR kod i o to, czy mogą od razu połączyć się na LinkedInie. Z pewnością jest to trend, który będzie się rozwijał.

W przeciwieństwie do Facebooka nie jest niczym niezwykłym zapraszanie do grona znajomych osób, których nie poznało się osobiście. Warto jednak wtedy dodać osobistą notatkę z informacją, dlaczego chcemy mieć tę osobę w swoich kontaktach, można nawiązać do wspólnych zainteresowań, projektów czy szkół. Nawet jednak dostając zaproszenia bez wyjaśniającej notatki, warto zajrzeć na profil osoby zapraszającej i jeśli uznamy, że może to być wartościowy kontakt, przyjąć taką osobę do grona znajomych.

Od kilku miesięcy LinkedIn umożliwił osobom mającym dużą grupę znajomych ustawienie trybu „Twórca, twórczyni”. Daje to możliwość jednostronnego kontaktu przez osoby, które mogą tylko obserwować nasz profil, bez dodawania nas do grona znajomych. Pozwala także na pisanie artykułów w formie newslettera – sami/same możemy zdecydować, jaki będzie miał tytuł i z jaką częstotliwością będzie się ukazywał. Po stworzeniu i nazwaniu swojego newslettera zaproszenie do subskrypcji zostanie automatycznie wysłane do wszystkich naszych kontaktów, a każdy kolejny numer newslettera będzie rozsyłany także w wiadomościach. To bardzo dobra forma regularnego dzielenia się swoim doświadczeniem i budowania bazy odbiorców i odbiorczyń, chociaż oczywiście bez możliwości dostępu do ich danych, które pozostają własnością LinkedIna.

Serwis LinkedIn jest ważnym narzędziem budowania naszej marki osobistej, dzielenia się wiedzą, poszukiwania nowej pracy czy wreszcie nawiązywania i utrzymywania kontaktów z osobami z naszej branży. Warto tam być, korzystać ze wszystkich możliwości które daje, śledzić nowe funkcje i aktywnie uczestniczyć w rozwoju portalu.

Obejrzyj cały webinar z Kamilą Jeżowską - Panią od HRu  - “​​Ogarnąć LinkedIn'a, czyli jak opowiedzieć swoją historię i zjednać sobie ludzi

Przeczytaj tekst “Dlaczego warto aktywnie korzystać z sieci LinkedIn?




Opublikowany: 2.06.2022